Sider

onsdag 17. november 2010

1 stk. utslitt hund!

Gulli har hatt en veldig travel dag i dag! Ho har vært med Stefan på jobb,på en gård,å gjett hva som var der? jo en hund(labrador,tispe) å de lekte lenge,sprang og sloss litt om maten;) I følge Stefan koste de seg sammen,å det var nå bra!
Da hun kom inn døren,stupte hun nærmest i søvn,totalt utslitt!!
Vann tilvenningen går nå mye bedre,nesten som hun likte å bli vasket i dag,hun blir så skitten av en sann dag som i dag,så er det vel bra at hun får trent på dette også!
Halsbandet var på i hele går kveld,det gikk litt bedre etter en times tid,men jeg tok det av før natta,ja jeg er svak,jeg vet;)
Hun lyr ikke  når hun er ute her,hun kommer ikke når vi roper på henne. Ingeting hjelper,hun skal liksom utforske noe,så skal hun komme når det passer henne!! Hun får av å til premie når hun kommer,men det ser ikke ut til å hjelpe...så det må vi trene på!
Hun kastet faktisk opp i natt,så vi måtte opp i fire tiden en tur,men det er første gangen det er noe styr om natten med Gulli,hun er kjempeflink på natten:)Vi koser oss masse,verdens beste hund ja:)

6 kommentarer:

  1. For ei tullejente som ikke kommer!! Roper dere bare på henne når hun skal inn? Å husk å gi godbit HVER gang hun kommer...Lokk på henne og lek med henne for så å la henne løpe av sted igjen, så hun ikke lærer seg at innkalling betyr AVBRYTELSE av lek!

    Håper hun sover like godt i natt da...Oppkast om natten er kjedeligt!

    SvarSlett
  2. Ja.det er når hun er ute her som vi bor,vi roper kun når hun skal inn ja!
    når vi er ute på tur,eller i skauen er hun med oss! Hun kommer som regel når hun ser at vi går inn...men føles bedre å ha kontroll på henne,at hun kommer når vi kaller på henne!
    Vi skal øve mer ja!

    SvarSlett
  3. Akkurat som Freya, det går fint når vi er nede ved sjøen, men med ein gong vi kjem opp rundt huset skal ho gå rundt på eigenhand. Det er alltid nokre spennande lukter som må sjekkast nøye.....Eg slit litt eg og. Eg roper ikkje på ho, går vekk og inn....men det gir ho blaffen i. men ho kjem sikkert til slutt, så det er vel berre å ha is i magen...er så redd ho skal gå opp i vegen.

    Her har vi sluppe unna oppkast så langt, men det kjem vel det og.... Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  4. Ja Janne,jeg også er redd for at hun skal springe opp på bilveien!
    Men,det er vel bare å ha is i magen!
    Så bra at det går så fint med dere også!

    SvarSlett
  5. Vi har samme utfordring når det gjelder innkalling. Vina later noen ganger som om hun ikke hører meg. Andre ganger kommer hun med engang. Får litt hjelp av kulda, for det blir fort kadt på de små potene;) Men det hjelper nok å kalle inn, for så å fortsette å leke igjen. Var veldig gøy å gjøre det, Vina kom først litt skeptisk, men når hun skjønte at det ikke betød at leken var slutt, kom hun flere ganger på første innklalling. Men vi har nok mye trening foran oss på det, vi også!

    SvarSlett
  6. Trym kan også den leken "kom og ta meg hvis du kan". Jeg skal trene på innkalling. Fint å få gode råd. Ellers går det bra her, vi koser oss skikkelig med valp i huset..

    SvarSlett

Om meg

Bildet mitt
Dette er en blogg for å dele opplevelser og bilder av Gulli, først og fremst til hun som vi kjøper kvalpen av, Marianne Velle,men også for å bli kjent med andre som har islandshund og deres erfaringer:)

Følgere

Bloggurat